Pannenkoek - Reisverslag uit Tongo, Ghana van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu Pannenkoek - Reisverslag uit Tongo, Ghana van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu

Pannenkoek

Door: Yinmahme/Nahnegema (=Ingrid)

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

19 Juni 2009 | Ghana, Tongo

Er is van alles gebeurd de laaste weken. Mijn afscheid komt nu heel dichtbij!! Morgen vliegt Marco naar Accra (joehoe!!) en zondagochtend zien we elkaar in Tamala (JOEPIE!!!!). Eigenlijk ben ik met mn hoofd alleen maar bij dat moment, daardoor vergeet ik bijna dat we samen een week in Tongo blijven en daarna ga ik weg:'(
Ik heb het zo leuk ik mijn gezin, het is echt mijn thuis en dat ga ik nu verlaten. Het is nog erg onwerkelijk allemaal, het dringt nog niet echt tot mij door...

Twee weken terug vierde ik mijn verjaardag! Ik ben nu 28!
Hier in Ghana (of iig in mijn compound) wordt er vrijwel geen aandacht besteed aan je verjaardag. Het is niet belangrijk (bijna niemand weet hoe oud 'ie is, laat staan dat ze weten wanneer ze geboren zijn!) en het geld dat je er aan uitgeeft kan je beter aan iets nuttigs besteden (als je het geld al hebt..).
Dus ik kwam 's morgens vrolijk uit mijn kamer: Joehoe..ik ben jarig!! Eh..geen reactie!
Mijn familie wist het wel, want 's avonds gaf ik n pannenkoekenfeest:-). OK..geen felicitaties. Waar is de taart en waar zijn de cadeaus?? Ook niets van dit alles.
Gelukkig werd ik in Nederland niet vergeten. Ik kreeg smsjes, telefoontjes en een heleboel kaarten, dus ik voelde me behoorlijk jarig.
's Middags begon ik met mijn zusjes aan het pannenkoeken bakken. We maakten 5 liter beslag, zodat er genoeg was voor iedereen.
Na een hele middag bakken (vooral door mijn zusjes, die nu volleerd pannenkoekenbakkers zijn) kwamen de gasten. Alle mensen van de compound en de mensen van Meet Africa.
Lekker samen pannenkoeken eten! Heerlijk smullen dus:-)
Er was ook muziek, want een feest in Ghana is niet compleet zonder hele harde muziek!
Daarna was het tijd voor mijn cadeau: ik kreeg een katje!! Ik wilde graag een katje geven aan mijn familie en bij Alma (vrijwilliger) hadden ze kittens. Een daarvan heb ik gekregen. Hij gaat nu door het leven onder de naam PANNENKOEK!!
Haha..zo grappig, iedereen noemt t katje nu Pannenkoek. Zelfs mn kleine broertje Reinier zegt: Koe Koe als 'ie hem ziet.
Het is zo'n schattig beestje! Zit graag bij je op schoot en eet met de pot mee. Pannenkoek eet nu dus TZ!
Maar hij moet ook muizen en ratten gaan vangen. Maar volgens mijn vader helpt het al dat 'ie er is, want hij wordt 's nachts niet meer lastig gevallen door muizen en ratten die aan zijn benen knagen :-P

Verder heb ik tegenwoordig een prachtig nieuw kapsel. Op de foto's zien jullie mijn nieuwe coupe!

Vandaag had ik mijn laatste dag op Gbeogo School for the Deaf. Volgende week kom ik alleen nog terug om afscheid te nemen en voeren een aantal kids een toneelstuk op (vaarvan ik de regiseur ben haha).
Gek hoor, er komt een einde aan mijn droom! Nu moet ik weer een nieuwe bedenken. Want ik heb geleerd wanneer je iets heel graag wilt, moet je er voor gaan en dan..dan komen dromen uit!

  • 19 Juni 2009 - 16:02

    Renee:

    heee, wat een ervaringen allemaal zeg ! goed hoor! Geniet van de laatste tijd daar! Ik zie je vast wel weer in Nl. Hoewel ik 4 july vertrek naar Tanzania voor een jaar ;-) Dus ik zie je vast daarna. gr Renee

  • 19 Juni 2009 - 18:09

    Esther Van Der Lugt:

    He Ingrid!

    Echt leuk om je verhaaltjes te lezen en je foto's te bekijken! hoe is het nu zo na de begrafenis? tof dat je pannenkoeken hebt gebakken, had ik ook gedaan :-) en n leuk cadeautje dat katje! geniet nog van je laatste week! en greet our familiy!

    Bye, Esther

  • 21 Juni 2009 - 11:36

    Buuf Bar :

    Ga je dat lieve pannenkoekje mee naar huis nemen? Zou wel heel leuk zijn he. Veel plezier nog even! xxx

  • 21 Juni 2009 - 18:08

    Grootzus:

    wat een mooie krullenkop heb je!

    xxx

  • 24 Juni 2009 - 16:04

    NEZ+ING4ever:

    Krullenbol!!! Nu heb ik tenminste een beeld als ik je aan de telefoon heb:-D Het staat je goed mop!
    En nu heb je een katje genaamd Pannenkoek, whahaha. Ik zal het aan Omar doorgeven. Mooi lief katje overigens.
    Maar is het gezellie met Marco=OK! Stomme vraag!
    Geniet meid en oja, ik vertrek de 23ste...2 eerder. Hoe laat land je op Schiphol? Gewoon een vraagje hoor;-)

    Kuskuskus

  • 30 Juni 2009 - 16:11

    Loes En Koen:

    joepie je bent bijna thuis, zo elkker egoistisch....

    Succes met alle afscheiden, gelukkig ehb je een schouder om uit te huilen bij de hand!
    kus en de groeten aan marco!

  • 01 Juli 2009 - 21:36

    Anke:

    Ha Ghanees,
    Wat een verhalen weer! Had een tijdje niet gelezen, druk met verhuizen (ben gaan samenwonen,joehoe!), maar ben blij dat ik weer op de hoogte ben. Helaas ga jij ook al weer bijna terug naar Nederland.. Of ben je nu al terug? Ik ben hopelijk nog op tijd om te zeggen dat je er echt nog van moet genieten daar!!
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 38601

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: