geen onderbroeken in ghana - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu geen onderbroeken in ghana - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu

geen onderbroeken in ghana

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Van de week kreeg ik mijn informatiepakket van Ontmoet Afrika. Hierin stonden allerlei tips voor m'n reis. Het informatiepakket is bedoeld om alvast wat meer van de Ghanese cultuur te lezen, waardoor de cultuurshock misschien wat minder groot is en ik me makkelijker kan aanpassen daar.
Ook stonden er 'grappige' taboes in. Zo las ik dat het niet de bedoeling is dat je je onderbroek laat zien (in Nederland is dat ook niet zo gebruikelijk...). Je bovenlichaam en je borsten is geen probleem! Want vrouwen hebben vaak een jong kind aan de borst, dus borsten zijn heel normaal in het straatbeeld
De meeste vrouwen dragen óf een korte broek óf een onderrok onder hun knielange rok, zodat men de onderbroek ook niet door de rok kan zien.
Ook is het niet netjes om je onderbroeken buiten te laten drogen. Het kan wel, maar wanneer je je onderbroeken ophangt moet je er snel iets over heen hangen, zodat niemand ziet dat je onderbroek hebt!
De was kan je ook laten doen, maar je onderbroeken moet je zelf doen!
Misschien maar gewoon helemaal geen onderbroeken mee dus...

  • 04 Januari 2009 - 20:53

    Vera Van Impelen:

    Ik ga je heel veel plezier wensen. Zelf heb ik zo'n tien jaar geleden in de heuvels van Tongo gewoond.. Waarschijnlijk op dezelfde manier waarop jij straks gaat wonen. Maak je geen zorgen om je onderbroekjes, neem ze vooral wel mee! Wij zelf dachten dat we alleen rokken mochten dragen. Dus geen broeken mee in de koffer. Bleek je gewoon je broek te kunnen dragen ;-)

    Ga lekker genieten! Mocht je nog iets willen weten.. vvimpelen@hotmail.com

    Groetjes, Vera.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 38657

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: