Het afscheid is begonnen :'( - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu Het afscheid is begonnen :'( - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu

Het afscheid is begonnen :'(

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Over iets meer dan een maand ga ik weg!
Leuk toch? Nou ja, eigenlijk niet. Want nu gaat het moeilijkste beginnen: AFSCHEID :'-(
Het is al begonnen!
Deze week is het de laatste week dat ik met mijn lieve Oesters werk. De bijzonderste klas, die ik gehad heb. Bijzonder omdat het contact niet vanzelfsprekend is. Bijzonder omdat ze niet altijd lachen om mijn rare grapjes. Bijzonder omdat je 's morgens niet weet, wat er 's middags gebeurt. Bijzonder omdat ik zo'n leuke collega het! Bijzonder omdat ik met mijn kleuterervaringen ook met deze kids kan werken. Bijzonder omdat het gewoon hele bijzondere kids zijn!
Vorige week heb ik ze het verteld en ze reageerden niet zoals ik gedacht had (ze gingen dus niet heel hard huilen, lieten zich niet op de grond vallen en smeekten niet of ik alsjeblieft niet weg ging).
O vroeg: nu je gaat verhuizen, moet je dan ook met een andere bus naar school?
Ze reageerde allemaal op hun eigen bijzondere manier: O moest opeens huilen, want D had zijn handboeien kapot gemaakt. D werd heel sjacho en gebaarde: ik wil mijn broer om te knuffelen.
J moest nog harder lachen, dan normaal en miss Dy vertelde me vrijdag dat ze vond dat NIJLPAARD (naamgebaar van de nieuwe juf) weg moest!
Nog 1 weekje op de school waar ik zo graag wilde werken. Zo rond mijn 10de bedacht ik: ik ga later op een dovenschool werken. En dat deed ik dus. En nu ga ik mijn andere droom vervullen!
no name
Dit is de aftelkalender waarop de kids kunnen zien wanneer ik wegga. Op degene die we in de klas hebben hangen staat ook een foto van de nieuwe juf

  • 08 Januari 2009 - 14:45

    Yvonne Neudorfer:

    Hoi Ingrid, leuke stukjes om te lezen.Was van plan vandaag naar school te komen om gedag te zeggen, maar 't lijf werkt niet mee. Jammer dat je weggaat. Een gemis voor de kinderen en ons, je collega's, maar een aanwinst voor kinderen en collega's daar. Heel veel succes en plezier en een goede reis op alle fronten. Ik blijf je via je blog volgen. Groetjes en liefs Von

  • 09 Januari 2009 - 11:07

    Clau:

    Kijk, nu kan ik zo'n blog eens van de 'andere kant' bekijken. Geinig dat je dezelfde hebt. Zo blijken Israel en Ghana trouwens ineens maar een druk op de knop van elkaar verwijderd. Jij hebt olifanten, ik 'de kotel' (de klaagmuur), what's the difference? ;-) Ben je al aan t inpakken, of ben je daar sinds oktober al mee bezig? Tip: ik heb mijn eigen kussen mee en ik ben daar ontzettend blij mee.
    Dikke kus en stevige hug van mij!!!!

  • 10 Januari 2009 - 09:42

    Merel:

    He lekker ding,

    Ik heb je gevonden hor. Op dit moment ben ik bezig met mijn ontwijk gedrag, terwijl ik eigenlijk aan de .... moet. Je kent het wel!!

    Via deze weg wil ik je ook nog even heel veel plezier in Ghana wensen en ik blijf je volgen.

    Liefs, Merel

  • 12 Januari 2009 - 18:50

    Laura:

    hoi lief zusje, vandaag voor het eerst (shame on me, ik zag dat je blog al in juli is begonnen) je blog getjekt! nog even en dan gaat je avontuur beginnen...ik mis je nu al. tot zaterdag bij je grootste afscheidsfuif! dikke kus

  • 18 Januari 2009 - 12:51

    Saskia:

    Hoi Ingrid,
    Je kent me niet maar uit nieuwschierigheid kwam ik via ontmoetafrika op je site terecht. Ik ben vorig jaar precies dezelfde periode in Ghana geweest, ook in Bolga, ook via Meet Afrika! (en toevallig ook 23 januari gevlogen!)
    Ik wil je heel veel plezier en succes wensen en hou er rekening mee dat het er heeeeel erg warm is.... Wij hebben dagen van 53graden gekend!!
    En, doe de groetjes aan Ibrahim en Mariam in Bolga!
    Groetjes Saskia
    (www.saskiainkenia.waarbenjij.nu)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 38654

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: