Sistas on the road - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu Sistas on the road - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu

Sistas on the road

Door: Yinasontee en Yinmahme (=Angela en Ingrid)

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 Mei 2009 | Ghana, Kumasi

Joehoe!!! Ik heb alweer bezoek!! Na een weekje Tongo, stapte ik vorige week vrijdag weer in de bus voor de lange tocht naar Accra. Zaterdagochtend kwam ik aan en 's avonds stond Angela voor mijn neus!! Gelukkig was ik deze keer wel op tijd op het vliegveld en zagen we elkaar daar al...
Sinds afgelopen zaterdag zijn we eigenlijk continue aan het kletsen :-) Ik maak haar wegwijs in Ghana en An vertelt me over de gebeurtenissen in Nederland.
Verder wordt er natuurlijk de nodige cultuur gesnoven: Elmina (het slavenfort met de ware VOCmentaliteit), Kakum (regenwoud, waar we aapjes hebben gespot!!) en nu in Kumasi. Angela wordt al een echte Ghanees: ze zweet, ze maakt vrienden, ze geeft alleen nog geen telefoonnummer aan jan en alleman (dus die verzamel ik voor haar :-)). Ook oefent ze de traditionele begroeting: Morning, Morning, How, Fine en dan een hand waarbij je met elkaars middelvinger knipt (duidelijk he?we showen het in NL wel..)
Gister was het ook Koninginnedag in Kumasi:We zijn als vanouds naar de rommelmarkt geweest. Kumasi heeft een heeeeel grote markt (de grootste van west afrika!). lekker shoppen :-) stofjes om jurken van te laten maken.
Vandaag met de bus naar Tamale. We waren net op tijd; 10 uur op het station. Helaas net te laat om het omroepbericht te horen dat de bus 4 uur vertraging heeft..grom..dus nu moeten we wachten.
Morgen gaan we door naar Tongo want er is een grote Funeral van een van de vroegere chiefs. Vijf jaar geleden overleed hij. Nu is het geld bij elkaar gesprokkeld voor het feest...
Maar daar de volgende keer meer over!

  • 05 Mei 2009 - 17:08

    Renee:

    jambo !!! wat leuk toch om al je verhalen te lezen! Fijn dat je t zo goed hebt! Geniete nog even!!! Groetjes Renee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 38660

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: