Weer thuis!!! - Reisverslag uit Tongo, Ghana van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu Weer thuis!!! - Reisverslag uit Tongo, Ghana van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu

Weer thuis!!!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

21 April 2009 | Ghana, Tongo

Drie weken geleden stapte ik in de bus naar Kumasi. Dit is de op een na grootste stad van Ghana. Mijn familie is erg groot en in Kumasi ging ik familie opzoeken. Ik kwam donderdagavond aan (het was ongeveer 9 uur reizen) en vertrok zaterdagochtend weer. In Kumasi heb ik bar weinig gedaan, vooral gezeten! Ik heb eigenlijk niks van de stad gezien (ik kom er nl nog een keer terug en dan laten ze me de stad zien...). Zaterdag kwam Marco naar Ghana komen en ik zou hem ophalen. Zou...want ik werd weer eens ziek!! Gelukkig niks ernstigs, wel last van mijn buik en maag. De oorzaak? Eh..kan je ziek worden van een vreselijk vies en stinkend matras waar je twee nachten op slaapt? Ik word alweer misselijk als ik er aan denk! Ik stelde nog voor om op de grond te slapen, maar ja...ik ben de gast dus ik mocht in het bed :-(
Zaterdag iets verlaat naar Accra waardoor ik Marco niet kon ophalen van het vliegveld!!! Gelukkig kwamen we ongeveer gelijk aan in het hotel.
Oh...wat was dat fijn om hem weer te zien!!! Alles was als vanouds (alleen Marco zweette als een otter haha).
We hebben een heerlijk weekje samen gehad! Lekker naar het strand geweest, cultuur gesnoven (Elmina, een oud fort waar wij de Ghanesen gevangen hielden tot ze als slaaf naar oa Suriname werden gebracht. Erg heftig om daar rond te lopen), naar het regenwoud geweest en heerlijk gegeten (kan het Ghanese eten nog steeds niet helemaal waarderen!). En het was gewoon heel erg leuk om Marco de hele week te zien.
MAar toen..afscheid!! Oei...dat viel weer even erg zwaar. Het liefst was ik mee gegaan naar Nederland om iedereen weer even te zien. Maar als ik daar zou zijn, zou ik Ghana missen!
Ik had niet veel tijd om te treuren want Joyce en Mirjam (ook van Meet Africa) kwamen ook naar de kust en we hebben nog 3 dagen heerlijk vakantie gehouden! We hebben zelfs gebowld en sushi gegeten. Klinkt misschien niet zo bijzonder, maar dat was het wel hihi.
En afgelopen vrijdag kwam ik weer thuis! Dat was zo ontzettend leuk. Toen ik aankwam kwamen er wel 40 kids op me afrennen! Iedereen was blij dat ik weer veilig thuis was gekomen!
Nu een weekje in Tongo en daarna weer naar Accra om Angela op te halen. Alweer bezoek!! En..Angela komt ook naar Tongo, dus dan kan ik eindelijk mijn familie aan iemand uit Nederland voorstellen!!
Oja..en ik heb nu 3 weken paasvakantie! 12 mei begin ik weer...

  • 21 April 2009 - 17:31

    Claudia:

    Wat zie je er onwijs goed uit wijffie, als ik naar je kijk op de foto!!! Bruin en je haar zo mooi en straaaaaalend. Ja, je bent op je plek, ik zie het, ondanks alle ongemakken van ziektes en raar eten. Geniet en straal!
    Kus en liefs clau

  • 23 April 2009 - 06:15

    Christa:

    wat heerlijk dat je lekker vakantie hebt gehad met marco! en 3 weken meivakantie??? wat asociaal lang zeg!:) onze vakantie begint ook over 2 dagen, heerlijk! ben er (zoals altijd) wel weer aan toe. 8 weken achter elkaar werken is toch wel lang he!;) Veel plezier met An, doe haar de groeten! x Christa

  • 24 April 2009 - 14:16

    Soraya :

    Hey Ingrid
    Hoe gaat het? Had je nog een smsje gestuurd, maar heb je denk ik niet ontvangen.
    Ik ga volgende week woensdag beginnen aan mijn rondreis. Komen jullie nog naar Tamale toe?????
    Groetjes Sor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 38648

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: