THIS IS AFRICA - Reisverslag uit Tongo, Ghana van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu THIS IS AFRICA - Reisverslag uit Tongo, Ghana van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu

THIS IS AFRICA

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Maart 2009 | Ghana, Tongo

Afgelopen donderdag bleef ik bij een andere vrijwilligster, Leon, slapen. We zouden namelijk vrijdagmorgen vroeg met de bus naar Tamale gaan. Ik moest daar naartoe omdat ik mijn visum moet verlengen.
's Nachts werd ik wakker met een zere buik en een beetje misselijk. Ik dacht: Ik moet me in Tamale even laten testen op malaria. Ik was aan het begin van de week nl een beetje ziek/vermoeid/verkouden geweest.
Maar Tamale heb ik nooit gehaald....
Op de fiets naar de bus werd ik ontzettend beroerd, hele zere buik, diarree en overgeven. Mijn spieren gingen pijn doen en het licht deed zeer aan mijn ogen. Allemaal symptomen van malaria.
Gelukkig is Joyce er. Een vrijwilliger die een eigen organisatie heeft en daar heeft ze een auto voor. Dus om 6 uur belde Leon Joyce om mij op te komen halen. Joyce werkt ook in de kliniek in Bolga, dus daar werd ik naar toe gebracht.
Na een tijdje kon mijn bloed worden geprikt en onderzocht. De uitslag: MALARIA en BUIKTYFUS!!! oei...daar vloog ik even terug naar de middeleeuwen! Ik..buiktyfus??? Dat verklaarde die verschrikkelijke buikpijn wel...
Ik kreeg een infuus, want ik kon niets binnenhouden, met extra vocht.
's Middags kreeg ik hele hoge koorts. Ik lag te eilen/ijlen (??) in mijn bed.. Ik was erg duizelig van de medicijnen en door de koorst werd alles nog waziger!
Ik kreeg allerlei injecties en na een tijdje daalde de koorts gelukkig weer.
De volgende morgen voelde ik me alweer een klein beetje beter. Ik kon wat sap drinken, zonder het gelijk weer uit te gooien... Maar ik moest nog wel een extra nacht blijven.
In totaal was ik dus 2 nachten in de kliniek. Toen ik weer naar huis mocht, kon ik inmiddels weer een klein beetje eten, maar was ik nog heel slap en duizelig (van de medicijnen).
Thuis waren ze erg blij dat ik er weer was, ze waren erg ongerust geweest. Ze zijn zo lief! Ze hebben me heel goed verzorgd! Speciale soepjes, sinaasappels en veel gebeden :-)
Nu is het een week later en ben ik weer zo goed als opgeknapt. Hoewel het stuk fietsen van Tongo naar Bolga wel erg zwaar was!
Zondag doe ik poging twee om naar Tamale te gaan! Wish me luck :P

  • 20 Maart 2009 - 17:51

    Juul:

    Tjee, dat is me wat... Gelukkig ben je weer een beetje beter en kan je weer genieten van je verblijf!

  • 20 Maart 2009 - 19:18

    Karin:

    Aaaah liefje! Wat een verhaal weer! Gelukkig ben je weer opgeknapt!
    Was het een beetje hygienisch in zo´n ziekenhuis? Rustig aan he!
    Miss you!
    Kus

  • 21 Maart 2009 - 12:58

    Clau:

    Ingie lieverd, inderdaad blijkbaar: this is Africa! Wat akelig...Kan je dat nou voorkomen, of is het vaste prik dat de vrijwilligers daar ziek worden? Blijf je onder controle van de artsen?
    Ben blij te lezen dat het ergste achter de rug is. Sterkte!
    Kus kus kus!

  • 22 Maart 2009 - 07:37

    NEZ=dope:

    Hemeltjelieveheersbeestje!!!
    En al die vaccinaties hier bij de GGD dan? Zo vervelend dat je hebt moeten meemaken:-(
    Gelukkig gaat het nu een stuk beter met je, ZUCHT!
    Heel veel succes in Tamale.

    KUZZZ

  • 26 Maart 2009 - 12:01

    Patricia:

    Jee zeg, wat een verhaal!
    Tja ziek zijn in Ghana is gewoon k*t... denk ik;)hopelijk ben je weer helemaal de oude:)
    en laat het maar een eenmalige actie zijn;)
    hopelijk volgende keer een mail van een gezonde ingrid:)
    ik ben weer in het koude kikkelandje:( en ik mis ghana nog steeds... dus geniet maar flink!!:)
    leuk om op de hoogte te blijven van je belevenissen!
    liefs patricia (weet je wel, die van tamale;))

  • 26 Maart 2009 - 14:03

    Bar En Co:

    Hoi Lieve Ing,
    Jeetje wat een verhaal,blij dat het nu weer beter met je gaat.
    Wel fijn dat je daar ook een thuis hebt! En dat ze daar voor je zorgen in je hutje, anders lijkt het mij niet prettig om daar ziek te zijn. Hou je taai en geniet in Tamale.
    Liefs van Bar en Co

  • 02 April 2009 - 14:49

    Lau:

    he ing, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe update vanuit het zonnige zuiden?

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 38659

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: