Voor een prikkie naar Ghana - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu Voor een prikkie naar Ghana - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu

Voor een prikkie naar Ghana

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen (op de eerste dag van de herfstvakantie!!) stond ik om half 7 naast mijn bed. Waarom?? Omdat ik vandaag mijn vaccinaties ging halen.
Op de fiets naar de GG&GD in Oost.Ik was er om 8 uur! Mooi op tijd zou je denken??
Eh..nee! De wachtkamer zat al behoorlijk vol!
Gelukkig werken ze zeer efficiënt daar!
Stap 1:
pak een nummertje, vul op een formulier je gegevens in en de plaats van bestemming en neem plaats in de wachtkamer.
Stap 2:
Wacht een minuut of 5 totdat je bij de balie een ander nummertje krijgt en ze je formulier in de computer voeren.
Stap 3:
Neem weer plaats en wacht een uur(!!echt waar!!) totdat je op consult kan komen.
Stap 4:
Ga naar een kamertje. Hier krijg je uitgebreid advies over alle ziekten die je op kan lopen:
- gele koorts
- buiktyfus
- hepatitis A en B
- Cholera
- Difterie, tetanus, polio
- Rabiës (aka hondsdolheid)
- meningokokken (??)
- Tuberculose
- Malaria
- Knokkelkoorts
Eh... kan je dat allemaal oplopen???
Hup..tegen alles maar inenten. Gelukkig had ik er al 2.
Ik heb er nog 4 bij gekregen: gele koorts, buiktyfus, hepatitis B en meningokokken.

Binnenkort krijg ik Rabiës (moet ik 3 keer voor ingeënt worden) en een herhaling voor hepatitis B.
Verder moet ik naar het Tuberculose-spreekuur en heb ik een recept voor 188 malariapillen!

Stap 5:
Ga terug naar de wachtkamer en wacht 10 min. tot je mag betalen.
Stap 6:
Geef geld zodat een ander je 4 keer met een naald in je arm kan prikken
Stap 7:
Wacht weer 10 min totdat je naar het einddoel kan gaan: de prikkamer
Stap 8:
Hoera!! gehaald!! Ik word geprikt!! 4x dus...
Nog even lachen om de ohzo grappige grapjes van de zuster en hop..naar huis!

Heel leuk allemaal en het kost me ook nog een godsvermogen :-(
Maar ja, ik wil de wereld verbeteren hè, moet ik er ook wat voor over hebben...