Voor een prikkie naar Ghana - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu Voor een prikkie naar Ghana - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid Roos - WaarBenJij.nu

Voor een prikkie naar Ghana

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen (op de eerste dag van de herfstvakantie!!) stond ik om half 7 naast mijn bed. Waarom?? Omdat ik vandaag mijn vaccinaties ging halen.
Op de fiets naar de GG&GD in Oost.Ik was er om 8 uur! Mooi op tijd zou je denken??
Eh..nee! De wachtkamer zat al behoorlijk vol!
Gelukkig werken ze zeer efficiënt daar!
Stap 1:
pak een nummertje, vul op een formulier je gegevens in en de plaats van bestemming en neem plaats in de wachtkamer.
Stap 2:
Wacht een minuut of 5 totdat je bij de balie een ander nummertje krijgt en ze je formulier in de computer voeren.
Stap 3:
Neem weer plaats en wacht een uur(!!echt waar!!) totdat je op consult kan komen.
Stap 4:
Ga naar een kamertje. Hier krijg je uitgebreid advies over alle ziekten die je op kan lopen:
- gele koorts
- buiktyfus
- hepatitis A en B
- Cholera
- Difterie, tetanus, polio
- Rabiës (aka hondsdolheid)
- meningokokken (??)
- Tuberculose
- Malaria
- Knokkelkoorts
Eh... kan je dat allemaal oplopen???
Hup..tegen alles maar inenten. Gelukkig had ik er al 2.
Ik heb er nog 4 bij gekregen: gele koorts, buiktyfus, hepatitis B en meningokokken.

Binnenkort krijg ik Rabiës (moet ik 3 keer voor ingeënt worden) en een herhaling voor hepatitis B.
Verder moet ik naar het Tuberculose-spreekuur en heb ik een recept voor 188 malariapillen!

Stap 5:
Ga terug naar de wachtkamer en wacht 10 min. tot je mag betalen.
Stap 6:
Geef geld zodat een ander je 4 keer met een naald in je arm kan prikken
Stap 7:
Wacht weer 10 min totdat je naar het einddoel kan gaan: de prikkamer
Stap 8:
Hoera!! gehaald!! Ik word geprikt!! 4x dus...
Nog even lachen om de ohzo grappige grapjes van de zuster en hop..naar huis!

Heel leuk allemaal en het kost me ook nog een godsvermogen :-(
Maar ja, ik wil de wereld verbeteren hè, moet ik er ook wat voor over hebben...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 38646

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 19 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: